20 August 2008

Copiii si ochelarii de soare

Am cumparat fetitei mele acum cateva luni o pereche de ochelari de soare .
Mi-a placut ca sunt mici, draguti, verzui si in plus mai aveau si lentile cu protectie UV! Super!
Incantarea fetitei a fost maxima dar interesul a pierit rapid. I-a tinut pe ochi o zi intreaga iar incepand cu a doua zi si pana astazi au ramas uitati pe undeva.

Ne-am adus aminte de ei in acest weekend cand am fost cu cea mica la pescuit. Am avut parte de un soare orbitor! Am consumat aproape un tub de crema solara.
Eram plini de crema dar ne uitam unii la altii ca eschimosii de ne amortisera muschii fetei. Ar fi fost buni niste ochelari de soare cu protectie 100% UV.

Am aflat citind pe site-ul Baby Banz ceva ce nu am stiut pana acum. Ochii copiilor nu filtreaza razele UV pana la 8-9 ani. Lucrul asta m-a facut sa caut mai multa informatie si as putea sa completez: ochii sunt de zece ori mai sensibili la razele UV ale soarelui decat pielea.
Efectele negative ale razelor UV asupra o
chilor se cumuleaza in timp, facandu-ne din ce in ce mai sensibili la diverse boli specifice.
Daca dam copilului ochelari cu simple lentile fumurii fara protectie maxima UV putem face si mai mult rau ochilor. Aceste lentile inferioare determina dilatarea pupilei permitand patrunderea si mai multor raze UV ranind ochii copilului.
Este important sa cumparam copiilor ochelari de soare de calitate, care sa aiba lentile cu protectie UV400 si sa fie facuti dintr-un material usor, maleabil si rezistent la impact. Se gasesc foarte greu si de obicei doar in magazinele de specialitate iar pretul este destul de mare. Daca ai ocazia sa mergi in vacanta in strainatate nu ezita sa te uiti dupa astfel de ochelari. Poti gasi multe modele, din materiale foarte bune si culori variate, la un pret rezonabil.

Nu uita sa ii luati cu voi si pe munte la zapada pentru ca soarele este cel putin la fel de puternic ca vara pe plaja.

Si pentru ca cei mici vor face exact ceea ce vad la noi, cand iesi afara, nu uita sa iti pui tu primul ochelarii de soare.
Cu cat protejam ochii copiilor de mici cu atat vor fi mai sanatosi.

1 comment:

Ligia said...

Eu am ochelari de soare pentru fetita mea, de la Polaroid, achizitionati de pe site-ul www.bebeardealul.ro, originali la un pret ff bun. Va recomand cu drag pentru ca sunt foarte seriosi! Noi doar de acolo facem cumparaturile pentru ca ne-au convins.