15 May 2008

Hai sa iti spun un secret...



Ai incercat vreodata sa ii spui celui mic un secret?
Vei observa cum brusc iti acorda toata atentia, va fi curios, va vorbi in soapta iar nerabdarea ii va face piciorusele mai sa tremure.
Copiii iubesc secretele!

Incearca din cand in cand sa mergi la cel mic si sa ii spui in soapta: "vino, vreau sa iti arat ceva interesant! Haide, ai sa vezi ca o sa iti placa!" Apoi sa il iei de mana si sa va furisati usor pana la dulap, de unde scoti un album vechi de poze sau, mergi pana afara si ii arati in iarba niste furnici care duc firmituri de paine sau ii arati orice altceva...
Va fi absolut absorbit de acel lucru si tu poti sa ii povestesti: "uite, asa eram eu copil si aveam un calut la bunici care era curios..." sau "uite ce mici sunt furnicile, si uite ce picioruse subtiri, uau! cum duc ele firmiturile mari..."

Rezerva-ti din cand in cand 10 minute sa il iei pe cel mic langa tine si sa ii spui un secret despre tine..."stii, cand eram eu de vreo 7 anisori am fost la bunici si ghici ce mi s-a intamplat..."

Sunt momente pretioase care te vor apropia mai mult de puiul tau, iar el va fi incantat sa afle mai multe despre tine si despre lumea din jurul lui.

Trebuie sa avem grija sa fim tot timpul interesanti pentru copiii nostri. De cele mai multe ori parintii pierd interesul celor mici pentru ca devin plictisitori.

1 comment:

Anonymous said...

Si eu sunt parinte, dar acum, de baiat mare, de 30 de ani. Cand era mic, eram foarte apropiati, iar odata cu cresterea lui,imi retraiam copilaria o data cu el. Astfel, am redescoperit jocurile copilariei,faceam pe "calul",il invatam sa-si mestereasca prastii,arc cu sageti, sa mearga cu cercul .Numai asa devii cu adevarat prietenul copilului tau, coborandu-te la nivelul lui,fiindu-i cel mai bun prieten .Fii sigur ca procedand asa,vei avea surpriza ca mai tarziu, tu vei fi confidentul lui,iar prietenia lui va dura toata viata ta.Copilul care se bucura de toata afectiunea unui parinte va fi un adolescent care in nici un caz nu va deveni un "emo",asa cum incepe sa fie la moda acum . Felicitari pentru articol, ca de altfel, pentru tot ceea ce scrii.
Cu simpatie,
Nea Costache