01 June 2007

Pentru copiii cu parinti ascultatori

"Pe când aveam şase ani am văzut odată o imagine nemaipomenită, într-o carte despre pădurile virgine şi care se numea “Întâmplări trăite”. Imaginea reprezenta un şarpe boa care înghiţea o fiară. Iată copia desenului:
În carte se spunea: “Şerpii boa îşi înghit prada întreagă, fără să o mestece. Apoi nu se mai pot mişca şi dorm timp de şase luni cât durează digestia.”

M-am gândit mult atunci la aventurile junglei şi, la rândul meu, am reuşit, cu un creion colorat, să fac primul meu desen, care arăta cam aşa:
Am arătat capodopera mea oamenilor mari şi i-am întrebat dacă desenul meu îi înfricoşa.

Ei mi-au răspuns: “De ce te-ar înfricoşa o pălărie?”

Desenul meu nu reprezenta o pălărie. El reprezenta un şarpe boa care digeră un elefant. Am desenat atunci interiorul şarpelui boa, aşa încât oamenii mari să poată înţelege. Ei au nevoie totdeauna de explicaţii. Desenul meu numărul doi era cam aşa:
Oamenii mari m-au sfătuit să las la o parte desenele cu şerpi boa închişi sau deschişi şi să mă ocup mai degrabă de geografie, istorie, aritmetică şi gramatică. În felul acesta am abandonat, la vârsta de şase ani, o carieră nemaipomenită în pictură. Fusesem descurajat de insuccesul primelor mele două desene.

Oamenii mari nu înţeleg niciodată nimic singuri şi este obositor pentru copii să le tot explice." (fragment din Micul print - Antoine de Saint-Exupery)

Doresc copiilor sa isi traiasca fiecare vis in parte, iar voua parintilor va doresc sa vi se indeplineasca macar un vis din copilarie!

1 comment:

Anonymous said...

Excelent ca de obicei! Nimic mai potrivit pentru o zi asa frumoasa ca cea de 1 iunie!!